AUTORIZATII DE DEMOLARE SI CONSTRUIE

     Dacă ai în plan un nou proiect de construcții, atunci este bine să cunoști care sunt etapele principale prin care proiectul tău va trece, de la început și până la final.

     Începând cu primele măsurători de trasare, cu obținerea autorizației de construire și terminând cu înscrierea propriu-zisă a construcției, un expert cadastrist va fi cel care va coordona toate activitățile.

     Exact așa cum un inginer de șantier este responsabil pentru respectarea proiectului, expertul cadastrist se va asigura că totul este pregătit în mod corect pentru recepția și intabularea finală. Și toate aceste reguli se aplică indiferent de natura construcțiilor.

     Pe scurt, rolul unui expert cadastrist va fi să aplice lucrările de cadastru și topografie specifice fiecărei etape din proiectul de construcție, incluzând următoarele:

  • Verificarea terenului înaintea achiziției acestuia;
  • Lucrări premergătoare obținerii autorizației de demolare sau de construire;
  • Trasarea limitelor de proprietate, a gropii de excavare și a axelor construcției;
  • Realizarea măsurătorilor necesare obținerii planurilor necesare pentru recepția la terminarea lucrărilor;
  • Întocmirea cadastrului final necesar pentru înscrierea construcției în cartea funciară.

 

Rolul unei firme de cadastru în realizarea unei noi construcții

     Fără ajutorul acestor experți în cadastru, topografie și intabulare, poți întâmpina diverse probleme. Aceste situații neplăcute pot genera costuri neprevăzute, întârzieri în implementarea proiectului sau chiar aspecte nedorite de natură juridică.

Iată doar două situații în care poți ajunge să regreți faptul că nu ai apelat la timp la serviciile unei firme de cadastru:

  • Construcția ta ajunge să fie amplasată greșit pe teren – nu se respectă distanțele față de limitele de proprietate, sau nu se ține cont de retragerile față de stradă. Nerespectarea acestor condiții înseamnă refuzul realizării recepției la finalizarea lucrărilor. Pe scurt, nu poți înregistra construcția ta.
  • Conturul casei depășește dimensiunile autorizate – dacă aceste condiții nu sunt respectate operațiunile cadastrale necesare în intabularea imobilului nu pot fi realizate.

 

Ridicare topografică pentru autorizația de demolare

     Este o documentație tehnică necesară atunci când un plan topografic este solicitat. Procedura implică o serie de lucrări de teren și de birou cu scopul de a determina cotele de nivel raportate la nivelul Mării Negre.

     În cazul autorizației de demolare, ridicarea topografică este principala documentație solicitată și de proiectanți și/sau arhitecți în vederea definirii proiectului / prevederilor după care se va realiza demolarea în cauză.

     Desigur, această documentație tehnică poate fi realizată doar de către personal calificat, așa cum este un expert topografic.

     Obținerea autorizației de demolare este condiționată de următoarele acte:

  • Cerere tip;
  • Chitanța care atestă plata taxei de emitere a autorizației. Se plătește la Administrația Financiară Locală;
  • Copie după certificatul de urbanism alături de fișele tehnice necesare obținerii avizelor specificate în cadrul certificatului de urbanism;
  • Avizele, acordurile și actul administrativ al autorității pentru protecția mediului;
  • Copie legalizată după titlul de proprietate;
  • Declarație pe propria răspundere conform căreia nu există litigiu asupra imobilului;
  • Certificat de atestare fiscală referitor la valoarea de impozitare;
  • Proiectul pentru autorizarea lucrărilor de demolare.

 

Ridicare topografică după demolarea construcțiilor pentru obținerea autorizației de construire

     Aceeași documentație tehnică este necesară și după demolarea construcțiilor în vederea obținerii autorizației de construire. Măsurători la fața locului sunt solicitate pentru determinarea şi definirea noii topografii a terenului.

     Ridicările topografice pentru autorizații de demolare diferă față de cele pentru autorizații de construire – se determină măsurători diferite în funcție de specificul fiecărui proiect în parte.

Actualizarea documentației de cadastru pentru obținerea autorizației de construire

     Atunci când documentația de cadastru necesită actualizări care să evidențieze situația reală și nu cea din acte, va trebui să apelezi tot la ajutorul unui cadastrist.

     Acesta va realiza documentația necesară pentru obținerea autorizației de construire în baza noilor date și noilor măsurători înregistrate.

     Pentru autorizația de construire va trebui să pregătești următoarele acte:

  • Cerere tip;
  • Chitanța furnizată în urma achitării taxei de emitere a autorizației de construire. Se plătește la Administrația Financiară Locală;
  • Copie legalizată a actului de proprietate sau al terenului pe care urmează să fie ridicată construcția;
  • Certificatul de urbanism;
  • Avizele solicitate prin certificatul de urbanism;
  • Declarație pe propria răspundere conform căreia nu există litigii asupra imobilului;
  • Certificat de atestare fiscală în legătură cu valoarea de impozitare a imobilului;
  • Documentația Tehnică pentru obținerea Autorizației de Construire;
  • Referatele de verificare și referatul de expertiză tehnică, dacă este cazul;

     Din actele menționate în această listă, certificatul de urbanism va necesita, din nou, ajutorul unui expert cadastral. Acesta va trebui să te ajute cu planurile cadastrale și topografice.

TopoCadRO

TopoCadRO

Cadastru

Contact

Aleea Amurgului, Nr.4

Braila

Facebook Topopgrafie inginereasca si cadastru
Instagram Topopgrafie inginereasca si cadastru

Orarul de lucru

Luni

Marti

Miercuri

Joi

Vineri

Sambata

08:00 - 19:00

08:00 - 19:00

08:00 - 20:00

08:00 - 19:00

08:00 - 19:00

09:00 - 14:00

 Aleea Amurgului nr4, Braila

TopoCadRO

viziteaza TopoCadRO
contacteaza rapid TopoCadRO
trimite un mail catre TopoCadRO
contacteaza TopoCadRO prin facebook

TopoCadRO

Nume și prenume:
Adresa ta e-mail:
Număr de telefon:
Denumire documentatie:
Mesaj:
Expediază
Expediază
Mesajul a fost expediat — Mersi!
Îndeplinește toate câmpurile obligatorii!

Cadastru si intabulare

 Servicii :

1) Documentaţie pentru prima înscriere în sistemul integrat de cadastru şi carte funciară;

2) Documentaţie pentru actualizarea informaţiilor cadastrale ale imobilelor înscrise în evidenţele de cadastru şi cartefunciară:

       - înscriere/radiere construcţii;

       - modificare limită;

       - modificare suprafaţă;

       - actualizare categorii de folosinţă/destinaţii pentru o parte din imobil;

       - repoziţionare;

       - identificarea părţii din imobil afectată de dezmembrăminte ale dreptului de proprietate în cazul în care aceste drepturisunt constituite numai pe o parte din imobil;

       - actualizarea altor informaţii cu privire la imobil;

3) Documentaţie de identificare a amplasamentului imobilului situat pe alt UAT decât cel în evidenţa căruia a fost înregistrat în cartea funciară;

4) Documentaţie întocmită în vederea atribuirii numărului cadastral, fără înscriere în cartea funciară;

5) Documentaţie pentru dezlipire/alipire teren;

6) Documentaţie de prima înregistrare UI;

7) Documentaţie pentru apartamentare;

8) Documentaţie pentru subapartamentare/alipire UI;

9) Documentaţie pentru reapartamentare;

10) Documentaţie în vederea reconstituirii cărţii funciare pierdute, distruse sau sustrase.

Topocadro servicii de calitate

APLICĂ

Tarifele pot fi diferite in functie de specificul lucrarii – cadastru, intabulare, suprafata apartamentului. Pentru o evaluare corecta a lucrarii, va rugam sa ne contactati

Topocadro documentatii cadastrale pentru imobilele tale